niedziela, 6 marca 2011

Muffinki krówkowe.

Ostatni tydzień karnawału. Nie nasmażyłam ton faworków czy pączków. Upiekłam równie pyszne muffinki. Dużo mniej pracy, mycia... a efekt zniewalający. Czy ja w tym momencie się usprawiedliwiam? Może o tym zapomnijmy? ;)
Znalazłam je jakiś czas temu u Liski i postanowiłam, że zrobię. Nie było wcześniej dobrej okazji, ale przytrafiła się zabawa karnawałowa dla dzieci i pomyślałam, że będą idealne.
Na pewno (!!!) upiekę je jeszcze wiele razy. 
Gdy do ręki weźmiesz jedną, potem tłumaczysz sobie, że to ciągle ta sama, jakoś się przylepiła ;)
Dzieciaki spałaszowały wszystko w oka mgnieniu.



Muffinki miodowo-krówkowe z jagodami

90 g masła
3 łyżki miodu (użyłam 5 i całkowicie usunęłam niżej wymieniony cukier*)
100 g krówek
2 łyżki płatków owsianych
150 g mąki pszennej
100 g mąki orkiszowej (np. typ 630) - jeśli nie mamy, możemy zastąpić pszenną (moje były 100% pszenne)
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
200 g śmietany 18%
*30 g cukru pudru
3 łyżki dżemu jagodowego niskosłodzonego (jeśli dżem jest słodki, możemy pominąć w przepisie cukier puder)

Piekarnik nagrzać do 180 st C.
Masło, miód i krówki podgrzać do czasu, aż wszystkie składniki się połączą.
W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia, płatki owsiane, cukier puder.
Jajka roztrzepać widelcem, połączyć ze śmietaną.
Do miski z suchymi składnikami najpierw wlać śmietanę z jajkami, następnie składniki płynne.
Wymieszać. W masie mogą być grudki.
Ciasto wlewać do foremek do 1/3 wysokości. Do każdego dołka włożyć 1/2 łyżeczki dżemu jagodowego, na wierzch położyć resztę masy.
Wstawić do piekarnika i piec ok. 20-30 minut. Wierzch powinien być rumiany, a muffinki w środku miękkie.

Smacznego! 



Wszystkim życzę udanego tygodnia!
Praline

1 komentarz:

  1. Ja również zainspirowałam się przepisem Liski i na pewno powtórzę go nie raz ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad.
Zapraszam ponownie ;)