środa, 17 października 2012

Sernik dyniowy.

Przepis na dziś. 
Sernik dyniowy.

Dawno nie jadłam, a jeszcze dawniej nie piekłam sernika.
Cudowna chwila, gdy można zanurzyć łyżeczkę w pysznej kremowej masie.. 
***
Najlepszy jak postoi w lodówce przynajmniej dobę.
Długo trzeba poczekać, ale jest warto!

Z pomącą na idealny sernik przyszła mi Asia z Kwestii Smaku.

Sernik dyniowy
wersja bez spodu, na wierzchu bita śmietana i stopiona czcekolada

  • 1 i 1/2 szklanki musu z dyni (upieczona bez żadnych dodatków dynia, zmiksowana)
  • 1 kg sera zmielonego trzykrotnie (można dać mascarpone pół na pół)
  • 5 jajek
  • 2 żółtka 
  • 1 i 1/2 szklanki słodzonego mleka skondensowanego 
  • 1/2 szklanki śmietanki kremowej 30%, najlepiej gęstej 
  • 3 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1 cukier wanilinowy (lub 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii)


    W dużej misce mieszamy wszystkie składniki na masę serową: mus z dyni, ser, jajka, żółtka, mleko skondensowane, śmietankę kremową, mąkę ziemniaczaną, cynamon, cukier wanilinowy.  Dno tortownicy (około 24 cm) wykładamy dużym krążkiem z papieru do pieczenia.
Tortownicę smarujemy od środka miękkim masłem. Piekarnik nagrzać do 175 stopni C.
Piec przez 15 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 120 stopni C i piec przez 1 i 1/2 godziny.  
Ostudzony sernik wstawiamy do lodówki na całą noc lub jeszcze dłużej jeśli mamy czas. Podawać z sosem toffee lub jak ja z bitą śmietaną i czekoladą.


Jest pyszny!
Pozdrawiam,
P. 

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo apetycznie :-) Muszę koniecznie spróbować, bo nigdy ni ejadłam dyniowego!
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  3. AAAAah! Ten sernik jest cudny! Dynia, dynia, czekolada i śmietanka - tego mi do szczęścia potrzeba ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. oj ja też dawno sernika nie robiłam... wyszedł Ci idealny, mam ochotę na taki kawałek

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekny ten dyniowy sernik, i nieukrywam - mam wielką ochote go wyprobować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zapraszam na chwilkę do mnie po odbiór wyróżnienia :)
    o tutaj:
    http://projektpostanowienienoworoczne.blogspot.co.uk/2012/11/dzien-308.html
    :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad.
Zapraszam ponownie ;)