czwartek, 11 października 2012

Czekoladowo-dyniowe smoothiee.

Jest zimno i wietrznie!
Cudownie! 
W taki czas lubię zaszyć się w kuchni lub siedząc pod kocem wydrążać dynię.
Później przy szeroko otwartych oknach, oddychać.

Pierwszy owoc jesiennych eksperymentów to...

Czekoladowo-dyniowe smoothie
na 3-4 średnie porcje
  • 100g czekolady (u mnie pół na pół mlecznej i gorzkiej)
  • szklanka mleka
  • szklanka puree z dyni (500g dyni uduszonej w odrobinie wody, następnie zmiksowanej)
  • 1 duży lub 2 małe banany, mocno dojrzałe
  • łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki cukru pudru
na wierzch
  • 200ml śmietany 30%, mocno schłodzonej
  • 2 łyżki cukru pudru
Czekoladę podgrzewamy z mlekiem, do rozpuszczenia. 
Dodajemy cukier i cynamon, mieszamy. Miksujemy z bananami i dynią.

Śmietanę ubijamy z cukrem na sztywną masę.  
Podajemy w szklaneczkach na ciepło lub zimno.
W oby wersjach smakuje wyśmienicie!
* Pamiętajmy, że na gorącym smoothie nie utrzyma się śmietana!

a w iso odnajdźmy artyzm...

Smacznego!
Pięknej jesieni!
Praline

12 komentarzy:

  1. Takiego połączenia nie próbowałam, ale musi być smaczne ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo zachęcająco, mniam:))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dynia i czekolada? Jak dla mnie bomba, bo jadłam niedawno ciasto czekoladowe z puree z dyni i było obłędne :-)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. ten eksperyment to dla mnie strzał w dychę... uwielbiam takie kombinacje

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe i foto też śliczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa propozycja. Uwielbiam takie niekonwencjonalne połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda cudownie i jest ślicznie podane! piękna kompozycja.
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie zdjęcia - ISO robi klimat - dla mnie cudo ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobry wieczór! Zdjęcie mnie przyciągnęło-piękne. Chyba jeszcze tu nie byłam. Więc się witam i rozgoszczam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj jakie to pyszne być musi!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony ślad.
Zapraszam ponownie ;)